Lhasa to Shigatse - Fantastická scenéria

Bol to scénický výlet a koncentrovaný zážitok z tibetskej prírodnej scenérie.

Náš výlet sme začali o 9:00 z Lhasy. Bol skvelý slnečný deň. Slnko rozprestrelo svoje svetlo nad vysočinou, no ranný chlad sotva zahnalo.

Zatiaľ čo vo veľkej časti Číny, najmä na juhu, vládnu neznesiteľné horúčavy, v Lhase je veľmi chladno. Potrebujete kabát, aby ste sa vyrovnali s chladom ráno a večer. V tenkom svetri mi bolo trochu chladno.

Shigatse sa nachádza na západ od Lhasy. Šoférovanie smerom na západ mimo Lhasy sa objavili rozľahlé zlaté polia. Bolo to neskoro augusta , obdobie zberu a miestni obyvatelia zbierali úrodu na poliach. The zlaté polia na brehoch rieky Lhasa nádherne vyrazila modrá obloha.

Tibetský ľudTibeťania pracujú na zlatých poliach

The scenérie sa stala atraktívnejšou, keď sa cesta zdvíhala s vlásenkovými zákrutami. Lezli sme na a 5 030 metrov horský priesmyk.

Cesta sa vinula okolo vysokých hôr vedúcich na vrchol hory. Len pár krokov odtiaľ boli hlboké údolia. Čínske príslovie hornatá cesta s 18 zákrutami živo pasuje na tento úsek cesty.

Po jedna hodina kľukatím a stúpaním sme dosiahli vrchol hory. Hoci v tenkom svetri mi tam bolo chladno. Trochu ma bolela hlava. Vždy, keď som bol na mieste nad 4500 metrov nad morom, cítil som sa ako neplnoletý výšková choroba .

The symptóm s zmizlo, akonáhle výška klesla. Priesmyk ponúkal fantastický výhľad na polia na úpätí hôr, ktoré sa rozprestierali na vzdialené hory.

Boli tam hromady modlitebné vlajky postavili Tibeťania. Poriadne fúkalo, takže bol potrebný hustý kabátik.

modlitebné vlajkyModliace sa vlajky sú všade pozdĺž cesty z Lhasy do Shigatse

Privítal nás úžasný pohľad. Úchvatné Jazero Yamdrok sa dostali do pamiatok, keď sme cestovali cez horský priesmyk. Aké fantastické jazero! Nevyzerá ako skutočné jazero, ale pripomínalo tyrkysovú časť oblohy zapustenú medzi horami.

Toto je určite najkrajšie jazero, aké som kedy videl. Žasli sme nad jeho krásou, bez ohľadu na chlad a nepohodlie, ktoré prináša vysoká nadmorská výška. Miesto, kde sme stáli, bolo 4 500 metrov nad úrovňou mora.

Nad jazerom viseli hmly. The hory obklopujúce jazero boli pokryté zelenou trávou. Polia na opačnom brehu jazera boli pokryté žltými kvetmi a tibetská dedina ticho ležať medzi kvetmi. Jazero je počas pekných dní ešte atraktívnejšie.

Bolo tam toaleta, WC na okraji cesty pri jazere Yamdrok. Za vstup sa účtovali 2 juany na osobu. Očakávajte najzákladnejšie podmienky.

Jazero YamdrokJazero Yamdrok

Cesta pokračovala po brehu jazera. Scenéria prebúdza každú bunku vo vašom tele.

Po okolo o hodinu jazdy , dorazili sme na Nagartse, mesto v nadmorskej výške 4 200 metrov . Väčšina cestujúcich do Shigatse sa v tomto meste zastaví na obed.

Reštaurácia Lhasa je najlepšia reštaurácia, ale možnosti stravovania boli veľmi obmedzené. Môžete si vybrať jedlo formou bufetu alebo objednať samostatne. Jedli sme formou bufetu.

Čas, keď sme prišli, bolo neskoro, okolo 13:00, takže zostalo len niekoľko jedál, tofu, kari, tekvica a cibuľa. Bola dodávaná teplá voda. Toaleta tam bola prijateľná.

Tibetské jedlo - MomoTibetské jedlo - Momo

Cesta pokračoval v behu na západ medzi vysokými skalnatými horami, takými vysokými, že sa zdá, že sa dotýkajú oblohy. Asi hodina jazdy nás priviedla na dno obrovského ľadovca, tzv Ľadovec Khorala.

Ľadovec je od cesty vzdialený len niekoľko stoviek metrov. Je chladno. Miestni majú na sebe hrubé páperové kabáty. Ľadovec bol tesne nad nami, v nadmorskej výške 7200 metrov.

Len čo náš autobus zastavil, vrhli sa k nám Tibeťania predaj ich mliečne výrobky. Prišli deti požiadať o darčeky alebo malé poznámky. Požiadali nás o to tibetské dievčatá a ženy fotiť sa s nimi (10 juanov za hodinu).

Bola tam toaleta a obchod s potrebami. Batérie však neboli k dispozícii.

The výška klesla keď sme minuli ľadovec, ale scenéria v žiadnom prípade nezmizla. Prišli čisté rieky, rozľahlé horské pastviny, stáda ok a ovce a polia pokryté kvetmi.

Slová môžu len ťažko vyjadriť krása . Bol som ohromený, s otvorenými ústami a stlačil som tlačidlo fotoaparátu tak rýchlo, ako som len mohol, aby som nepremeškal žiadne zaujímavosti.

Ľadovec KhoralaĽadovec Khorala

Krajinky pokračovali až do Gyantse . Gyantse je známy 14. Gyantse Dzongom resp pevnosť ktorý trčí vysoko nad mestom na obrovskej sivej hnedej skale. Ale v čase, keď sme tam cestovali, bolo zatvorené z dôvodu údržby.

The cesta z Gyantse do Shigatse je plochý . Nadmorská výška je okolo 3 900 metrov . Shigatse je 90 kilometrov preč .

Gyantse DzongGyantse Dzong

Do Shigatse sme dorazili o 19:00. Shigatse je druhé najväčšie mesto v Tibete, po Lhase a je administratívnym centrom západného Tibetu. Mount Everest je vzdialený 5 hodín jazdy od Shigatse.

Niekoľko pripomienok pre budúcich cestovateľov

• Tento výlet nie je vhodný pre cestujúcich, ktorí majú kinetózu. Vlásenka a vysoká nadmorská výška môžu zhoršiť príznaky kinetózy.
  • Je to dlhá cesta, asi 9 hodín, takže si so sebou vezmite nejaké jedlo a občerstvenie.
  • Cestou nepite príliš veľa vody, pretože podmienky na toalete sú veľmi jednoduché, až do tej miery, že do nej možno nebudete chcieť vstúpiť.
  • Vydajte sa na tento výlet tretí alebo štvrtý deň po príchode do Tibetu. Väčšina cesty vedie nad výškou 4 500 metrov, čo môže nezvyknutým cestovateľom spôsobiť vážnu horskú chorobu.
  • Prineste si so sebou kabát aj v lete. Na horskom priesmyku je dosť veterno a chladno.
Kontaktuj nás Odporúčané Tibet Tours:
  • 5-dňová prehliadka Lhasy Classics a jazera Yamdrok: Pozrite si zaujímavosti Lhasy a piknik pri jazere neďaleko svätého tibetského jazera Yomdrok.
  • 8-dňová prehliadka základného tábora Lhasa a Everest : Tento výlet zahŕňa ikonické pamiatky – palác Potala, inšpirujúci Mount Everest a posvätné jazero Yamdrok, ako aj nespočetné možnosti zažiť budhistický kultúrny dotyk. Navštívite aj kláštor Rongbuk, najvyššie položený kláštor na svete, a pagodu Palgor Chorten so stotisíc Budhomi.

Nemáte záujem o vyššie uvedený zájazd? Môžete si vytvoriť vlastnú jedinečnú prehliadku tak, že nám poviete svoje záujmy a požiadavky. Pomôžeme vám navrhnúť dokonalý výlet.